Ministerul Sănătăţii

 
Ordin nr. 53/2011

din 27/01/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 85 din 02/02/2011

pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului "Declaraţie-inventar privind contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate aflată în sold la data de 31 decembrie 2010 şi neachitată până la data de 31 ianuarie 2011, inclusiv accesoriile aferente pe ani fiscali şi soldul sumelor de recuperat de la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate"


 

    Nr. 53/25

    Ministerul Sănătăţii
    Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

    Având în vedere:
   - Referatul de aprobare al Ministerului Sănătăţii şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. Cs.A. 729/DG 174/2011;
   - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
   - art. 29620 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

   Art. 1. - (1) Se aprobă modelul şi conţinutul formularului "Declaraţie-inventar privind contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate aflată în sold la data de 31 decembrie 2010 şi neachitată până la data de 31 ianuarie 2011, inclusiv accesoriile aferente pe ani fiscali şi soldul sumelor de recuperat de la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate", prevăzute în anexa nr. 1.
   (2) Persoanele fizice şi juridice prevăzute la art. 2963 lit. e) şi g), precum şi instituţia publică prevăzută la art. 2963 lit. f) pct. 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, sunt obligate să depună la casele de asigurări de sănătate în a căror rază administrativ-teritorială îşi au sediul social, până la data de 15 februarie 2011, declaraţia prevăzută la alin. (1).
   (3) Declaraţia-inventar se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, cu respectarea condiţiilor prevăzute în anexa nr. 2.
   (4) Declaraţia-inventar se depune şi pe un formular editat sau descărcat de pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, de la adresa www.cnas.ro. Formularul editat, semnat şi ştampilat se depune la casele de asigurări de sănătate însoţit de certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent.
   Art. 2. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
   Art. 3. - Direcţiile de specialitate ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi casele de asigurări de sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
   Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
   
p. Ministrul sănătăţii,                Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Raed Arafat Nicolae-Lucian Duţă
   ANEXA Nr. 1

    - Model -

    UNITATEA
    ..................................................
    Str. ......... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., sectorul/judeţul .......................
    Localitatea ......................................
    Codul fiscal .....................................
    Contul ...........................................
    Trezoreria/Banca .................................
    Casa de asigurări de sănătate angajator ..........

    DECLARAŢIE-INVENTAR
privind contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări
sociale de sănătate aflată în sold la data de 31 decembrie 2010 şi
neachitată până la data de 31 ianuarie 2011, inclusiv accesoriile
aferente pe ani fiscali şi soldul sumelor de recuperat de la
bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate
   
┌───────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┬─────────────────┐
│Total sume restante la data de 31 decembrie 2010 şi│ Din anul │Sume de recuperat│
│ neachitate până la data de 31 ianuarie 2011*) ├──────┬──────┬──────┬──────┬──────┤ - lei - │
│ - lei - │ 2006 │ 2007 │ 2008 │ 2009 │ 2010 │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────────────────┘
    Sub sancţiunile aplicate falsului în acte publice, declar că am examinat această declaraţie şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectă şi completă.

    Numele ................. prenumele ......................
    Data ...........
    Funcţia**) .............
    ___________
   *) Se înscriu obligaţiile principale, inclusiv accesoriile aferente acestora.
   **) Director general sau altă persoană autorizată.

   ANEXA Nr. 2

    Declaraţia-inventar în format electronic va conţine un fişier în structura XLS, care va avea în mod obligatoriu denumirea DI_CUI.XLS - unde CUI reprezintă codul unic de înregistrare - şi va conţine următoarele date:
   
┌──────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nume câmp │ Explicaţii │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│CUI │Se completează partea numerică a codului unic de înregistrare/cod fiscal. │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│UNITATE │denumirea unităţii │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│STR │adresa sediului unităţii - strada │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│NR │adresa sediului unităţii - număr │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│BL │adresa sediului unităţii - bloc │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SC │adresa sediului unităţii - scara │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ET │adresa sediului unităţii - etaj │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│AP │adresa sediului unităţii - apartament │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SECT │adresa sediului unităţii - sector (numai pentru Bucureşti) │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│JUD │adresa sediului unităţii - judeţ │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│LOCALITATE │adresa sediului unităţii - localitate │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│CONT │cont │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│TREZ │denumire trezorerie │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│BANCA │denumire bancă │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│CAS _ ANG │Conţine codificarea casei de asigurări de sănătate la care este luat în │
│ │evidenţă angajatorul pentru concedii şi indemnizaţii*). │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SUM_REST │total sume restante la data de 31 decembrie 2010 şi neachitate până la │
│ │data de 31 ianuarie 2011 │
│ │Se înscriu obligaţiile principale, inclusiv accesoriile aferente acestora │
│ │cumulate pentru perioada 2006-2010. │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SUM_2006 │sume restante pentru anul 2006 │
│ │obligaţia principală (reprezentând contribuţia pentru concedii şi │
│ │indemnizaţii datorată) + accesoriile aferente │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SUM_2007 │sume restante pentru anul 2007 │
│ │obligaţia principală (reprezentând contribuţia pentru concedii şi │
│ │indemnizaţii datorată) + accesoriile aferente │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SUM_2008 │sume restante pentru anul 2008 │
│ │obligaţia principală (reprezentând contribuţia pentru concedii şi │
│ │indemnizaţii datorată) + accesoriile aferente │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SUM_2009 │sume restante pentru anul 2009 │
│ │obligaţia principală (reprezentând contribuţia pentru concedii şi │
│ │indemnizaţii datorată) + accesoriile aferente │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SUM_2010 │sume restante pentru anul 2010 │
│ │obligaţia principală (reprezentând contribuţia pentru concedii şi │
│ │indemnizaţii datorată) + accesoriile aferente │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│SUM_RECUP │sume de recuperat = sumele reprezentând indemnizaţii plătite de către │
│ │angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia│
│ │în luna respectivă, pentru care au fost depuse cereri de restituire la casele │
│ │de asigurări de sănătate în termenul legal şi care sunt în curs de soluţionare│
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│NUME_REP │numele reprezentantului legal │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│PREN_REP │prenumele reprezentantului legal │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│FUNCTIE │funcţia reprezentantului legal │
├──────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DATA │data depunerii declaraţiei-inventar │
└──────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
    Denumirea câmpurilor date şi ordinea acestora din structurile fişierului sunt obligatorii.
    ___________
   *) Codificarea este astfel: de exemplu: _B este CAS a municipiului Bucureşti; pentru restul judeţelor prescurtarea este identică cu codificarea de la înmatricularea auto.